Login

Nauczanie zdalne - instrukcje dla pracowników

Panel dydaktyczny i Microsoft Teams

Zapraszamy do skorzystania z narzędzi wspierających nauczanie zdalne na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. MS Teams jest podstawowym narzędziem współpracy online. Umożliwia wideokonferencje, wymianę plików, współdzielenie notatek i inne formy komunikacji. Panel Dydaktyczny to aplikacja osadzona na platformie Office 365 (dokładniej w Intranecie) pozwalająca na tworzenie w MS Teams tzw. zespołów odpowiadających grupom zajęciowym.

Poczta

Pracownik posiada dostęp do dwóch kont pocztowych (@amu.edu.pl oraz @o365.amu.edu.pl). Przekierowanie poczty wysyłanej na konto Office 365 można ustawić zgodnie z instrukcją.

Przydatne strony i pliki: 

  1. Instrukcja pierwszego logowania do usługi Office 365.
  2. Strona z materiałami pomocowymi dla wykładowców w zakresie korzystania z MS Teams i Moodle (wymagane logowanie do Office 365) zawierająca m. in. następujące instruktaże:
  3. Webinarium Cyfrowy UAM cz. 1: MS Teams i Office 365 (wymagane logowanie do Office 365)
  4. Webinarium Cyfrowy UAM cz. 2: Platforma Moodle (wymagane logowanie do Office 365)
  5. Rozwiązania dla matematyków do zastosowania podczas prowadzenia zajęć matematycznych w formie zdalnej, opracowane przez pracowników naszego Wydziału. 
  6. Przeprowadzenia zaliczeń i egzaminów zdalnych: rekomendowane formy i rozwiązania techniczne (webinarium, wymagane logowanie do Office 365)
  7. Rekomendacja dotycząca przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w trybie zdalnym na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
  8. Materiał dla wykładowców o znaczeniu integracji studentów w trakcie zajęć zdalnych

Dostęp do Panelu Dydaktycznego:

Wsparcie nauczania zdalnego:

  • pomoc HelpTEAMS (widoczny po zalogowaniu) - zespól MS Teams gdzie nauczyciele akademiccy i studenci mogą dostać bieżącą pomoc
  • wsparcie techniczne na UAM: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • wsparcie metodyczne na WMiI: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • wsparcie techniczne na WMiI: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • wymagania sprzętowe i systemowe dla Office 365

Moodle

W celu założenia kursu na platformie Moodle należy:  

  • przejść na stronę https://www.elearning.amu.edu.pl/wmi/ 
  • zalogować się w prawym górnym rogu podając dane do konta UAM (poczta, amurap itp.), 
  • przejść do rozwijanego bocznego menu klikając w lewym górnym rogu na ikonę trzech kresek, 
  • wybrać pozycję “+ Zamów kurs i wypełnić formularz zgłoszeniowy. 

W celu przygotowywania testowego kursu Moodle, podczas składania zamówienie na kurs należy dodać informację, że ma być założony na "Poligonie testowym". W terminie do 24h zostanie wysłana przez administratora wiadomość zwrotna z linkiem (jeśli kurs zostanie zatwierdzony).

Istnieją trzy sposoby na dodanie studentów do utworzonego kursu: 

  • Prowadzący ręcznie dodaje studentów do kursu (menu z lewej > Uczestnicy > Zapisz użytkowników). Daje to możliwość podziału studentów na grupy zajęciowe (np. ćwiczeniowe) 
  • Prowadzący włącza w kursie zapis z kluczem dostępu, który student musi podać przy pierwszym wejściu do kursu (instrukcja dostępna po zalogowaniu kontem UAM). Ta metoda również daje możliwość podziału studentów na grupy zajęciowe 
  • W celu automatycznego importowania studentów zapisanych na przedmiot w USOS należy wysłać zgłoszenie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Ta opcja natomiast nie daje możliwości podziału studentów na grupy zajęciowe. 

Przydatne informacje: 

Kontakt: 

  • grupa bieżącego wsparcia Moodle: Forum Moodle
  • w przypadku problemu z dostępem, prośbę o dodanie należy wysłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
  • pomoc wydziałowa przy korzystaniu z platformy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kalendarz wydarzeń

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31