Tutoring
Od roku akademickiego 2025/2026 na Wydziale Matematyki i Informatyki UAM zostaje uruchomiony program tutoringu akademickiego. To nowa forma wspierania rozwoju studentów, oparta na indywidualnej pracy z tutorem – specjalnie przeszkolonym nauczycielem akademickim – zgodnie z zasadą relacji mistrz–uczeń.
Czym jest tutoring?
Tutoring akademicki to cykl regularnych, indywidualnych spotkań (1:1), podczas których student – we współpracy z tutorem – rozwija się na dwóch komplementarnych płaszczyznach:
- naukowej – zgłębia wybrane zagadnienia, doskonali warsztat akademicki i przygotowuje się do pracy badawczej,
- rozwojowej – kształtuje kompetencje miękkie, uczy się samodzielnego i krytycznego myślenia, rozwija samoświadomość i planuje własną ścieżkę edukacyjną lub zawodową.
Kluczowym elementem tutoringu jest dialog i partnerska relacja między studentem a tutorem. To przestrzeń do inspirującej rozmowy, wspólnego poszukiwania odpowiedzi, odkrywania talentów oraz przekraczania własnych ograniczeń – poza standardowym programem studiów.
Dla kogo?
Program skierowany jest do studentów, którzy:
- chcą pogłębiać swoją wiedzę w wybranym obszarze,
- są zainteresowani rozwojem osobistym i akademickim,
- planują zaangażowanie w działalność naukową lub badawczą.
Więcej o idei tutoringu akademickiego można przeczytać na stronie: www.collegiumwratislaviense.pl.
Tutorzy
- drMagdalena Adamczak
- prof. UAM dr hab.Izabela Bondecka-Krzykowska
- prof. UAM drEdyta JuskowiakRekrutuję w semestrze zimowym 2025/2026
- drLiliana Kortus
- drJolanta Marzec-Ballesteros
- prof. UAM dr hab.Piotr Płuciennik
- drAdam Przestacki
- prof. UAM dr hab.Radosław Szwedek
- drAndrzej Wójtowicz
- prof. UAM dr hab.Patryk Żywica