drMagdalena Adamczak

- magdam@amu.edu.pl
- Konsultacje
- wtorki i środy od 15:00 do 19:00, w miarę możliwości (znając swój plan) mogę dostosować się do studenta
- Obszar działalności
dydaktyka matematyki
Wykształcenie i doświadczenie
Doktor nauk matematycznych w zakresie matematyki (UAM Poznań), tytuł rozprawy doktorskiej: „Wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu matematyki na poziomie akademickim”; DELF-B2 (język francuski); Studia Podyplomowe Kształcenia Tłumaczy Języka Francuskiego
Od 1993 r. nauczyciel akademicki (obecnie starszy wykładowca w Wydziałowym Centrum Dydaktyki Matematyki i Informatyki), od 2011 roku nauczyciel w gimnazjum oraz liceum dwujęzycznym w Poznaniu, obecnie nauczyciel matematyki, również w języku obcym, egzaminator egzaminu ósmoklasisty i egzaminu maturalnego z matematyki [Opis doświadczenia zawodowego, np. lata pracy w danej dziedzinie, praca jako nauczyciel/tutor, prowadzenie projektów badawczych, praca w międzynarodowych firmach itp.]
Od wielu lat uczę przedmiotów przygotowujących młodych ludzi do zawodu nauczyciela, w tym przedmiotów ukazujących możliwości wykorzystania narzędzi informatycznych w nauczaniu. Jako pełnomocnik dziekana d.s. praktyk pedagogicznych organizuję praktyki starając się, aby studenci czerpali dobre wzorce do naśladowania od doświadczonych, pełnych pasji nauczycieli. Wypromowałam ponad pięćdziesięciu licencjatów, którzy pod moją opieką pisali prace dyplomowe z dydaktyki matematyki o różnorodnej tematyce.
Niezwykle ważnym dla mnie doświadczeniem jest praca w liceum ogólnokształcącym jako nauczyciela matematyki, również w języku obcym. Prowadziłam też zajęcia przygotowujące maturzystów do matury dwujęzycznej z matematyki, warsztaty dotyczące nauczania matematyki oraz umiędzynarodowienia procesu uczenia się i nauczania. [Opisz krótko, ile lat uczysz i w jakiej formie – np. „6 lat doświadczenia w korepetycjach z matematyki”, „Pracowałem z uczniami na różnych poziomach zaawansowania”, „Prowadziłem kursy z programowania w firmach IT”]
Języki - francuski i angielski, udział w projektach: Praktyka Czyni Mistrza, Nauczyciel-Mistrz-Innowator, Lubuska Szkoła Ćwiczeń w Żarach – szansa na rozwój nauczycieli, studentów i uczniów, DITE (Diverse Internationalisation of Teacher Education), udział w licznych konferencjach, warsztatach, seminariach i szkoleniach w celu wzbogacenia warsztatu dydaktycznego [Np. języki obce, projekty badawcze, udział w konferencjach, publikacje, dodatkowe kursy itp.]
Dlaczego warto mnie wybrać?
Jestem pasjonatem dydaktyki matematyki, wykorzystania narzędzi informatycznych w nauczaniu oraz nauczania dwujęzycznego matematyki, które sprzyjają rozwijaniu kompetencji kluczowych, przygotowujących młodych ludzi do życia we współczesnym świecie. Dwujęzyczne nauczanie matematyki pozwala na łączenie precyzji myślenia matematycznego z kompetencjami językowymi, rozwijając u uczniów nie tylko umiejętności analityczne, ale i swobodę w posługiwaniu się językiem obcym. Stawiam na zrozumienie, ciekawość i logiczne myślenie – bo matematyka to nie tylko liczby, to przede wszystkim język świata. Lubię uczyć i uczyć się. Ważna jest dla mnie współpraca z ludźmi i dzielenie się doświadczeniem. Chciałabym zdobyć doświadczenie w pracy tutorskiej, pomagać studentom – przyszłym nauczycielom, w rozpoznaniu i rozwijaniu ich zainteresowań, zapewniając indywidualne podejście w atmosferze sprzyjającej realizacji wyznaczonych wspólnie celów.