Data wydarzenia: -

Dzień Inżyniera

Dzień Inżyniera to prawdziwa okazja do poznania talentu i kreatywności naszych studentów kierunku informatyka! Wydarzenie to jest integralną częścią Zespołowego Projektu Inżynierskiego, prezentując najbardziej imponujące projekty z tegorocznej edycji zajęć. To również doskonała okazja dla studentów niższych lat, by zobaczyć na własne oczy, co oznacza realizacja projektu inżynierskiego, a dla prezentujących zespołów – szansa na wykazanie się i zdobycie uznania.

Będziecie świadkami prezentacji najlepszych zespołów, które przez ostatnie miesiące pracowały nad swoimi projektami, dążąc do perfekcji. Od aplikacji edukacyjnych, przez innowacyjne rozwiązania w dziedzinie uczenia maszynowego, aż po zaawansowane gry i narzędzia wspomagające zarządzanie – każdy projekt to wyjątkowa mieszanka wiedzy technicznej, kreatywności i pasji. A dla najlepszego zespołu przewidziana jest atrakcyjna nagroda, co dodaje wydarzeniu jeszcze większych emocji!

To wydarzenie jest otwarte dla wszystkich, a zwłaszcza dla studentów niższych lat kierunku informatyka, którzy chcą zrozumieć charakter projektu inżynierskiego i zainspirować się do własnych przyszłych przedsięwzięć. Nie przegapcie tej okazji do zdobycia wiedzy, nawiązania nowych kontaktów i celebracji sukcesów naszych studentów.

Program wydarzenia (Aula A):

  • 11:20: otwarcie + w przedstawienie specjalności na II stopniu
  • 11:45: I tura prezentacji projektów
  • 13:15: przerwa
  • 13:30: II tura prezentacji projektów
  • 14:50: przerwa
  • 15:00: ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród

W tym roku komisja przedmiotowa zarekomendowała 10 projektów do prezentacji:

I tura:

LearnHUB
Opiekun: dr Krzysztof Krzywdziński  
LearnHub to aplikacja webowa służąca do nauki zdalnej. Pozwala ona na osadzaniu stron internetowych lub ich podglądu w widoku użytkownika, przy czym nauczyciel może na bieżąco podglądać pracę poszczególnych uczniów albo pokazać im swój widok. Co więcej, nauczyciel ma do dyspozycji funkcjonalność rysowania, przez co może on bezpośrednio wskazywać uczniom poszczególne elementy strony. Ponadto, aplikacja umożliwia komunikację audio-wideo między uczestnikami spotkania.

MageHand
Opiekun: dr Krzysztof Krzywdziński  
Nasze rozwiązanie to gry 3D, która wykorzystuje przetwarzanie obrazu z kamery oraz rozpoznawania mowy. Produkt przeznaczony jest dla graczy spełniających wymagania sprzętowe takie jak sprawna kamera i mikrofon oraz komputer posiadający kartę graficzną. Nasz projekt celuje w grupę entuzjastów gier komputerowych, którzy znudzeni są standardowymi rozwiązaniami gameplay’owymi we współczesnych grach. W naszej grze wykorzystujemy wiele innowacyjnych rozwiązań, które z pewnością spodobają się wielu graczom.

PromoScan
Opiekun: prof. UAM dr hab. Jacek Marciniak  
W przedsiębiorstwach każdego dnia wykorzystywane są dziesiątki maszyn do wykonywania zadań na całym świecie. Jak nad tym wszystkim zapanować? Aby zwiększać swoje możliwości produkcyjne, firmy potrzebują dedykowanych systemów, które będą w stanie zintegrować się z ich danymi – taką aplikacją właśnie jest PromoScan. Nasz produkt umożliwia rejestrowanie wypożyczeń oraz ewidencjonowanie wysyłek i odbiorów sprzętów. Promoscan dostarcza również mobilny dostęp do dokumentacji maszyn i zarządzania operacjami pracowników wykonywanymi na maszynach.

Volontario
Opiekun. Prof. UAM dr hab. Jacek Marciniak 
Celem projektu jest stworzenie aplikacji, która rozwiązuje problem zarządzania wolontariatem. Aplikacja pozwala na zakładanie ofert wolontariatu, w których organizator określa jakich wolontariuszy szuka, a także na zakładanie ofert podjęcia wolontariatu, w których wolontariusz określa jakiego wolontariatu szuka. Wolontariusze i organizatorzy mogą się łączyć, rozpocząć kontakt, a następnie ocenić współpracę. Grupą docelową aplikację są organizacje (lub sieci organizacji), które szukają wolontariuszy w oparciu o poszczególne cechy. Dzięki Volontario, proces rekrutacji wolontariuszy jest w pełni zautomatyzowany, wygodny i łatwy w użytkowaniu.

LangImmersion
Opiekun: dr Marcin Witkowski 
LangImmersion to aplikacja do doskonalenia umiejętności językowych poprzez kontakt z żywym językiem pochodzącym z artykułów internetowych w językach angielskim, niemieckim, hiszpańskim lub włoskim. Sztuczna Inteligencja określa kategorie oraz trudność słownictwa w artykule, umożliwiając personalizację treści do zainteresowań i poziomu zaawansowania użytkownika, co zwiększa zaangażowanie i przyjemność z nauki. Integracja z serwisami DeepL oraz Google Translate oferuje natychmiastowe tłumaczenia nieznanych fraz, a możliwość zapisania ich do własnej bazy wiedzy sprzyja efektywnej powtórce i utrwaleniu materiału.

II tura:

Zarządzanie Stadniną
Opiekun: dr Krzysztof Krzywdziński 
Projekt powstaje dla właścicieli stadnin konnych, którzy po dziś dzień często umawiają się z klientami na treningi telefonicznie, a godziny jazd zapisują w papierowych kalendarzach lub w arkuszach kalkulacyjnych. Nasz system pomoże właścicielom stadnin zaoszczędzić czas przy umawianiu się z klientami, a także usprawni pracę i zwiększy przejrzystość kalendarza z perspektywy potencjalnego klienta. System będzie dostępny w formie rozliczanych miesięcznie subskrypcji.

MLOps
Opiekun: prof. UAM dr hab. Krzysztof Dyczkowski 
MLOps to projekt typu open-source wspomagający proces tworzenia oraz monitorowania modeli uczenia maszynowego. W ramach projektu MLOps dążyliśmy do stworzenia narzędzia gotowego do użycia dla profesjonalistów z branży uczenia maszynowego, umożliwiającego im nie tylko zarządzanie eksperymentami podczas procesu tworzenia modelu (tracking), ale także monitorowanie wdrożonego modelu działającego na rzeczywistych danych produkcyjnych (monitoring) z opcją konfigurowania opcjonalnych alertów mailowych. Wszystko to w bibliotece w Pythonie gotowej do zainstalowania z repozytorium PyPI oraz Dockerze.

Gra mobilna
Opiekun: dr Wojciech Wawrzyniak 
Aplikacja mobilna na Android dostępna na Google Play. Gra izometryczna z turowym systemem walki, eksploracją i zbieraniem przedmiotów. Rouge-like z proceduralnie generowanymi poziomami i losowymi przeciwnikami, gdzie każde podejście jest inne. Unikalni bossowie i umiejętności dające nowe możliwości walki.

Godzilla 2.0
Opiekun: dr Patryk Żywica 
Godzilla 2.0 to nowoczesny system do pomiaru czasu pracy w projektach, umożliwiający zarządzanie klientami, projektami, pracownikami, dniami wolnymi oraz tworzenie raportów. Jest to aplikacja webowa stworzona we współpracy z firmą 180heartbeats.

Villarion
Opiekun: dr Wojciech Wawrzyniak 
Villarion to dynamiczna gra karciana pozwalająca na rozgrywkę do 4 osób! Gracze wcielają się w role groźnej hordy goblinów lub walecznych obrońców i walczą o transport kryształów Króla Ignacio Adamera IV! Oprócz rozgrywki wieloosobowej gracz może pomóc dumnym krasnoludom odzyskać skarby oraz artefakty skradzione przez podstępnych watażków, a w przyszłości poznać wiele więcej historii skrywanych przed śmiałkami w magicznym świecie Villarionu!