Wybory do Rady Poszerzonej

Rada Naukowa Dyscyplin Matematyka i Informatyka w poszerzonym składzie (zwana też po prostu Radą Poszerzoną), zgodnie z § 47 Statutu UAM składa się z:

  • wszystkich członków Rady Naukowej Dyscyplin Matematyka i Informatyka,
  • pozostałych nauczycieli akademickich posiadających tytuł profesora lub stopień doktora habilitowanego, którzy złożyli oświadczenie o reprezentowaniu dyscypliny Matematyka lub Informatyka, niezależnie od wskazanego udziału procentowego,
  • przedstawicieli pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na Wydziale, w takiej liczbie, żeby łączna liczba nauczycieli akademickich nie należących do grupy określonej w § 47 ust. 1 pkt 1 Statutu (posiadających tytuł profesora lub stopień doktora habilitowanego, którzy złożyli oświadczenie o reprezentowaniu danej dziedziny i dyscypliny naukowej) wynosiła 20%,
  • przedstawicieli pracowników Wydziału niebędących nauczycielami akademickimi, stanowiących 5% składu poszerzonej rady naukowej dyscypliny,
  • przedstawicieli studentów wydziału i doktorantów w dyscyplinie Matematyka lub Informatyka, wskazanych przez właściwy organ samorządu, stanowiących łącznie 20% składu Rady Poszerzonej.

Zgodnie Uchwałą nr 1/2024 Komisji Wyborczej Wydziału Matematyki i Informatyki UAM z 30.04.2024 (z późniejszymi zmianami) skład Rady Poszerzonej będzie następujący:

  • wszyscy zatrudnieni na naszym wydziale nauczyciele akademiccy posiadający tytuł profesora lub stopień doktora habilitowanego, którzy złożyli oświadczenie o reprezentowaniu dyscypliny Matematyka lub Informatyka (na dzień 30 kwietnia było to 50 osób),
  • 19 przedstawicieli pozostałych nauczycieli akademickich zatrudnionych na naszym wydziale,
  • 5 przedstawicieli pracowników niebędących nauczycielami akademickimi zatrudnionych na naszym wydziale,
  • 18 studentów naszego wydziału,
  • 1 doktorant z dyscypliny Matematyka lub Informatyka.

Poniżej podajemy szczegółowe informacje o wyborach wśród pracowników Wydziału (4 czerwca 2024). Poszczególne punkty rozwija się klikając na znak +.

  • Zadania Rady Poszerzonej

    Jedynym zadaniem Rady Poszerzonej jest wskazywanie kandydata na dziekana oraz prodziekana, por. § 43 ust. 1 pkt 7 oraz § 47 ust. 1 Statutu UAM.

  • Kadencja Rady Poszerzonej rozpoczyna się 1.09.2024 i trwa 4 lata.

    Por. § 158 uu. 1–2 Statutu UAM.

  • Pracownicy Wydziału posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora

    Pracownicy Wydziału posiadający stopień doktora habilitowanego lub tytuł profesora, którzy złożyli oświadczenie o reprezentowaniu dyscypliny Matematyka lub Informatyka, niezależnie od wskazanego udziału procentowego, wchodzą do Rady Poszerzonej. Nie będzie więc wyborów w tej grupie.

  • Kto może głosować? Kto może kandydować?

    Zgodnie z § 160 ust. 4 Statutu UAM, wyboru dokonuje się w oddzielnych grupach. Zatem w wyborach przedstawicieli danej grupy głosują pracownicy Wydziału należący do tej grupy.

    Kandydatami na reprezentantów w Radzie Poszerzonej mogą być te same osoby z wyłączeniem tych, które weszły do RND oraz tych, które wchodzą do Rady Poszerzonej z mocy Statutu, na podstawie wskaźników efektywności, zgodnie z pismem Dziekana Wydziału z dnia 24 maja.

    We wtorek 28.05 utworzyliśmy zespoły Ms Teams Wybory do Rady Poszerzonej (nauczyciele akademiccy) i Wybory do Rady Poszerzonej (pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi), do których dołączyliśmy członków odp. grup wyborców. Prosimy wyborców o sprawdzenie, czy są dodani do zespołu, ponieważ będzie to jednocześnie potwierdzeniem, że 4 czerwca będą Państwo mogli głosować.

  • Zgłaszanie kandydatów do Rady Poszerzonej

    Zgodnie z § 180 ust. 2 Statutu UAM kandydata do Rady Poszerzonej może zgłosić osoba uprawniona do wyboru w danej grupie.

    Zgłoszenia w formie pisemnej, wg. wzoru (wzór do pobrania w wersji Word lub PDF) należy składać do środy 29.05 o 12:00 u Pani Magdaleny Pakulskiej w p. A1-31 w godzinach pracy Biura Obsługi Wydziału. Zgłoszony kandydat składa zgodę kandydata (wzór do pobrania w wersji Word lub PDF), również do środy 29.05 o 12:00 u Pani Magdaleny Pakulskiej w p. A1-31 w godzinach pracy Biura Obsługi Wydziału.

    W kanale zespołu Ms Teams Wybory do Rady Poszerzonej 2024 (por. poprzedni punkt) będziemy codziennie aktualizować listę poprawnie zgłoszonych kandydatów, którzy dostarczyli zgody.

  • Liczba mandatów w obu grupach wyborców

    Ponieważ w RND będzie już 12 przedstawicieli nauczycieli akademickich nie posiadających tytułu profesora ani stopnia doktora habilitowanego, w składzie Rady Poszerzonej znajdzie się jeszcze 7 osób z grupy pozostałych nauczycieli akademickich (zatrudnionych na Wydziale). Zgodnie z § 47 ust. 4 Statutu UAM spośród tych 7 osób:

    Lista osób o najwyższych wskaźnikach efektywności zostanie podana przez Dziekana po zakończeniu wyborów do RND.

    Zatem liczba mandatów w wyborach 4 czerwca w poszczególnych grupach wyniesie:

    • 3 mandaty w grupie pozostałych nauczycieli akademickich,
    • 5 mandatów w grupie pracowników Wydziału niebędących nauczycielami akademickimi.
  • Przebieg wyborów

    Zgodnie z § 180 Statutu do Rady Poszerzonej zostaną wybrani kandydaci, którzy otrzymają najwięcej spośród ważnie oddanych głosów (nie obowiązuje próg 50%).

    Jeżeli w danej turze do obsadzenia jest n miejsc (liczba mandatów w pierwszej turze podana jest w poprzednim punkcie), to można wybrać w tej turze maksymalnie n kandydatów.

    Jeżeli wobec uzyskania identycznej liczby głosów przez kilku kandydatów nie będzie możliwe ustalenie tych n, którzy uzyskali najwięcej ważnych głosów:

    • kandydaci z większą liczbą ważnych głosów niż n-ty z kolei zostaną wybrani do Rady Poszerzonej,
    • kandydaci z tą samą liczbą ważnych głosów co n-ty z kolei przechodzą do kolejnej tury.

    Wyborcy głosują w systemie Ankieter pod adresem https://ankieter.amu.edu.pl dnia 4.06.2024. Należy:

    1. Zalogować się z danymi logowania jak do poczty uniwersyteckiej po rozpoczęciu tury (pierwsza tura od 9:00 do 10:00)
    2. Kliknąć Ankiety po lewej stronie i przejść do ankiety — widoczna będzie jedna z poniższych, zależnie od reprezentowanej grupy wyborców:
      • Wybory do Rady Poszerzonej - nauczyciele akademiccy) lub
      • Wybory do Rady Poszerzonej - pracownicy niebędący nauczycielami akademickimi.
    3. Zaznaczyć wybranych kandydatów, przejść do następnej strony i przesłać ankietę (przycisk Prześlij).
    4. W ewentualnych kolejnych turach (11:00–12:00, 13:00–14:00, 15:00–16:00) powtórzyć tę procedurę, do otrzymania informacji o zakończeniu wyborów.

    Informacje o wynikach będą:

    • publikowane w kanale odp. zespołu Teams (por. poprzednie punkty) po zakończeniu każdej tury,
    • przesyłane e-mailem na listę pracownicy po zakończeniu każdej tury (tu może być pewne opóźnienie z powodów technicznych).

    Kiedy wszystkie miejsca zostaną obsadzone i nie będzie kolejnych tur, stosowna informacja zostanie opublikowana w ten sam sposób (w kanałach Teams i na liście pracownicy).

Z powodów technicznych (niezależnych od komisji) przeglądarka może pokazywać nieaktualną wersję tej strony. Na wszelki wypadek prosimy za każdym razem używać tego adresu i odświeżać stronę.