Data i godzina: wtorek, 20.05.2025, godz. 09:00-10:30
Prelegent: dr Bartosz Naskręcki, prof. UAM dr hab. Łukasz Pańkowski, prof. UAM dr hab. Mieczysław Cichoń
Streszczenia
W ramach seminarium odbędą się trzy 15-20 minutowe wystąpienia:
- „Flipped classroom z wykorzystaniem Jupyter i Jupyterbook” – dr Bartosz Naskręcki:
- Wstęp do matematyki (informatyka),
- Obliczenia matematyczne wspierane komputerowo (matematyka),
- Elements of cryptanalysis (informatyka).
- „Wykorzystanie platformy moodle podczas kursu Algorytmy i programowanie” – prof. UAM dr hab. Łukasz Pańkowski:
Podczas wystąpienia przedstawione zostaną główne narzędzia oferowane przez platformę moodle, które zostały wykorzystane do przygotowania materiałów do kursu Algorytmy i programowanie dla studentów I stopnia matematyki. W szczególności zaprezentowane zostanie wykorzystanie CodeRunnera do nauki podstaw programowania w Pythonie. Materiały te zostały opracowane w ramach programu OWKO.
Omówię w jaki sposób można wykorzystać technologię notatników Jupyter i książek JupyterBook do budowania kompleksowych materiałów dydaktycznych wspierających rozwój w metodologii flipped classrom. Jako konkretne przykłady posłużą mi trzy kursy:
Przedstawię jak w kontekście wewnętrznych grantów OWKO oraz budowania solidnie wyglądających materiałów, w tym również budowanych przez wielu autorów pomaga paradygmat notatników. Pokażemy praktycznie jak skompilować wersję PDF i HTML JupyterBooka i jak szybko wygenerować portal z materiałami w postaci interaktywnej.
- „Nauczanie przedmiotów matematycznych dla studentów informatyki” – prof. UAM dr hab. Mieczysław Cichoń:
Podczas wystąpienia powiemy: co mamy w materiałach, komu to może być przydatne i jak to się ma do całościowego nauczania matematyki dla studentów kierunków informatycznych. Jak wykorzystać możliwości Jupyter, wstawiamy proste kody w Pythonie będące przygotowaniem do pracy na salach laboratoryjnych (co stanowi część tego przedmiotu). No i - co niemniej ważne - każde z pojęć jest ilustrowane przykładowym jego wykorzystaniem w działach informatyki. Ponieważ przewidujemy dodatkowe punkty za aktywność (opracowania takich właśnie tematów), to materiały w Jupyter zawierają szereg sugestii do wyboru i rozwinięcia... Czego nam brakuje: aby wszyscy prowadzący zajęcia informatyczne zapoznali się z tym i przypominali studentom - w odpowiednim momencie - matematyczne podstawy badanych działów informatyki (najchętniej: albo odnosząc się do naszych uwag, albo my dostaniemy od nich informacje zwrotne jak skonkretyzować i ulepszyć uwagi o zastosowaniach). Mogliby też przygotować takie "streszczenia" do samodzielnej pracy studentów przed rozpoczęciem przedmiotu informatycznego (dotyczy nie tylko analizy matematycznej). To ostatecznie ma służyć do zrozumienia informatyki...
Więcej informacji na stronie seminarium.
Miejsce: B3-20/21