Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia
-
Materiały cyfrowe wspierające nauczanie przedmiotów matematycznych i informatycznych na WMiI – cz. IV
Data i godzina: wtorek, 02.12.2025, godz. 09:30-11:00 Prelegenci: dr Bartosz Naskręcki i dr Joanna Siwek Abstrakt: W ramach seminarium odbędą się dwa 45 minutowe wystąpienia: „Flipped classroom z wykorzystaniem Jupyter i Jupyterbook” – dr Bartosz Naskręcki: Omówię w jaki sposób można wykorzystać technologię notatników Jupyter i książek JupyterBook do budowania ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia2.12.202502.12 Wt. -
Samodzielne ćwiczenia i automatyczne systemy w kontekście nauki SQL
Data i godzina: wtorek, 18.11.2025, godz. 09:30-11:00 Prelegent: dr Andrzej Wójtowicz Abstrakt: Regularne rozwiązywanie zadań bez presji ocen to często wykorzystywany sposób na pogłębianie wiedzy i rozwijanie umiejętności rozwiązywania problemów. W przypadku nauki języka SQL, gdzie kluczową rolę odgrywa praktyka pisania zapytań, taka forma nauki wciąż jest niedostatecznie zbadana w ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia18.11.202518.11 Wt. -
Budowa asystentów AI osadzonych w krótkich kursach e-learningowych o ograniczonej treści
Data i godzina: wtorek, 04.11.2025, godz. 09:30-11:00 Prelegent: prof. UAM dr hab. Jacek Marciniak Abstrakt: W ramach wystąpienia zostanie zaprezentowana metoda tworzenia asystentów AI dla krótkich kursów e-learningowych o ograniczonych zasobach tekstowych. Rozwiązanie opiera się na architekturze Retrieval-Augmented Generation (RAG) i zakłada wzbogacenie bazy wiedzy o definicje kluczowych pojęć omawianych ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia4.11.202504.11 Wt. -
Porównanie metod uczenia maszynowego oraz sterowania rozmytego w problemie klasyfikacji studentów w kursie z adaptacyjną treścią
Data i godzina: wtorek, 14.10.2025, godz. 09:30-11:00 Prelegent: dr inż. Marcin SzczepańskiAbstrakt: Celem wystąpienia jest przedstawienie wyników badań z porównania zastosowania sterowników rozmytych oraz wybranych algorytmów uczenia maszynowego w kursach e-learningowych z adaptacyjną treścią do rozwiązywania problemów klasyfikacyjnych z danymi wejściowymi o nieprecyzyjnym charakterze. W sytuacjach, gdy nie ma dostępu ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia14.10.202514.10 Wt. -
AI Tutor: Adaptacyjny system e-learningowy wykorzystujący eksperckie sterowniki rozmyte
Data i godzina: wtorek, 10.06.2025, godz. 09:00-10:30 Prelegent: dr inż. Marcin Szczepański, mgr inż. Grzegorz GapińskiStreszczenie: AI Tutor to system e-learningowy, który dostosowuje treści kursu e-learningowego do indywidualnego sposobu pracy studenta z kursem. Osiągnięcie takiego poziomu adaptacyjności wymaga zastosowania specjalistycznych metod – w tym przypadku wykorzystano pojęcia nieprecyzyjności informacji oraz ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia10.06.202510.06 Wt. -
Materiały cyfrowe wspierające nauczanie przedmiotów matematycznych i informatycznych na WMiI – cz. III.
Data i godzina: wtorek, 03.06.2025, godz. 09:00-10:30 Prelegent: dr Dominika Wojtera-Tyrakowska, dr Andrzej Wójtowicz, dr Paweł MleczkoStreszczenia W ramach seminarium odbędą się trzy 15-20 minutowe wystąpienia: „Praktyczne aspekty algebry liniowej - materiały wspomagające nauczanie przedmiotu Algebra liniowa na kierunku Nauczanie matematyki i informatyki” – dr Dominika Wojtera-Tyrakowska:Przedstawię dodatkowe materiały do ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia3.06.202503.06 Wt. -
Materiały cyfrowe wspierające nauczanie przedmiotów matematycznych i informatycznych na WMiI – cz. II.
Data i godzina: wtorek, 20.05.2025, godz. 09:00-10:30 Prelegent: dr Bartosz Naskręcki, prof. UAM dr hab. Łukasz Pańkowski, prof. UAM dr hab. Mieczysław CichońStreszczenia W ramach seminarium odbędą się trzy 15-20 minutowe wystąpienia: „Flipped classroom z wykorzystaniem Jupyter i Jupyterbook” – dr Bartosz Naskręcki: Omówię w jaki sposób można wykorzystać technologię ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia20.05.202520.05 Wt. -
Materiały cyfrowe wspierające nauczanie przedmiotów matematycznych i informatycznych na WMiI – cz. I.
Data i godzina: wtorek, 13.05.2025, godz. 09:00-10:30 Prelegent: dr Jolanta Marzec-Ballesteros, dr Sylwia Antoniuk, dr Katarzyna TaczałaStreszczenia W ramach seminarium odbędą się trzy 15-20 minutowe wystąpienia: „Materiały dydaktyczne dla przedmiotu Elementy algebry i teorii liczb” – dr Jolanta Marzec-Ballesteros:Zaprezentuję przygotowane przeze mnie interaktywne notatniki w środowisku Jupyter. Opowiem o ich ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia13.05.202513.05 Wt. -
System automatycznej oceny poprawności zapytań SQL dla silników bazodanowych typu klient-serwer
Data i godzina: wtorek, 15.04.2025, godz. 09:00-10:30 Prelegent: dr Andrzej WójtowiczStreszczenie: Klasyczne kursy o problematyce relacyjnych baz danych koncentrują się na dużej liczbie ćwiczeń dotyczących tworzenia zapytań SQL. Ręczne sprawdzanie ich poprawności jest czasochłonne, a obecnie dostępne rozwiązania nie pozwalają na kompleksową integrację z aplikacjami typu LMS, działają na bazach ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia15.04.202515.04 Wt. -
Strategie działania inteligentnych systemów wspierających kształcenie operujące na danych nieprecyzyjnych
Data i godzina: wtorek, 08.04.2025, godz. 09:00-10:30 Prelegent: mgr inż. Marcin SzczepańskiStreszczenie: Inteligentne systemy wspierające kształcenie umożliwiają adaptację treści edukacyjnych w oparciu o nieprecyzyjne dane dydaktyczne. W wystąpieniu zostaną omówione strategie ich działania, ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystania sterowania rozmytego do modelowania procesów edukacyjnych. Przedstawiona zostanie architektura kursu e-learningowego z adaptacyjną ...
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Seminarium Edukacji Informatycznej i Systemów Inteligentnego Wspierania Kształcenia8.04.202508.04 Wt.