Laboratorium Wsparcia i Rozwoju Aplikacji

W dniach 27-31 grudnia br. nasz zespół będzie pracować zdalnie.

W tym czasie prosimy o kontakt drogą mailową: helpdesk@wmi.amu.edu.pl

Wszelkie problemy związane z komputerami w budynkach A i B, siecią oraz inne problemy techniczne związane z infrastrukturą informatyczną Wydziału można zgłaszać w Laboratorium wsparcia i rozwoju aplikacji:

    Strony i serwisy

    • zarządzanie i wsparcie użytkowników w systemach e-learningowych Wydziału (Moodle, MS Teams),
    • prowadzenie i techniczna obsługa strony internetowej Wydziału PL/EN oraz witryn Wydziału w Intranecie,
    • obsługa serwisów Wydziałowych (Podyplomowe, Partnerzy, EMI, strony projektów),
    • zarządzanie i koordynowanie prac na Wydziale w systemach USOS/USOSweb, PD, SRS, Planista, Ankieter, EZD,
    • obsługa systemu do głosowania na Radzie Wydziału,
    • planowanie, wdrażanie i rozwój stron i systemów dla Wydziału,
    • tworzenie instrukcji oraz przeprowadzanie szkoleń w zakresie wprowadzanych systemów,
    • wsparcie promocji i prowadzenia profilu w mediach społecznościowych.

    Systemy i usługi

    • zarządzanie kontami użytkowników – domena labs w Active Directory,
    • udostępnianie zasobów dla projektów – konta do hostowania stron internetowych oraz maszyny wirtualne,
    • administrowanie usługami wspierającymi rozwój projektów programistycznych – Jira, Git, Gerrit, Jenkins,
    • udostępnianie baz danych,
    • umożliwianie zdalnego dostępu do zasobów – ssh, zdalny pulpit, VPN, Proxy,
    • administrowanie usługą poczty elektronicznej w domenie wmi.amu.edu.pl,
    • kontrola nad sieciowymi systemami plików,
    • wsparcie pracowników administracyjnych i naukowo - dydaktycznych w zakresie korzystania z sieci i systemów komputerowych,
    • tworzenie i zarządzanie kopiami zapasowymi oraz odzyskiwanie danych.

    Sprzęt i sale

    • obsługa laboratoriów komputerowych: stacje robocze (Windows oraz Linux), specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie,
    • administrowanie i zarządzanie sprzętem komputerowym związanym z dydaktyką,
    • obsługa i konserwacja sal multimedialnych, auli i sali posiedzeń Rady Wydziału,
    • przygotowywanie sprzętu komputerowego dla pracowników,
    • obsługa i konserwacja drukarek oraz skanerów wydziałowych,
    • konserwacja, wymiana i naprawa sprzętu.

    Infrastruktura sieciowa i serwerowa

    • administrowanie siecią wydziałową oraz dostępem do Internetu,
    • zarządzanie siecią bezprzewodową wmi,
    • konfiguracja usług sieciowych – DNS, DHCP,
    • przygotowanie oraz utrzymywanie serwerów i systemów operacyjnych na nich działających,
    • monitorowanie stanu i kontrolowanie bezpieczeństwa usług, serwerów i urządzeń sieciowych,
    • zapewnianie warunków do działania dla serwerów pracowników.

    Inne

    • przyjmowanie i obsługa zgłoszeń,
    • wsparcie techniczne projektów oraz wydarzeń realizowanych na Wydziale,
    • planowanie zakupów sprzętu, oprogramowania i usług.

Pracownicy