Laboratorium Wsparcia i Rozwoju Aplikacji
Wszelkie problemy związane z komputerami w budynkach A i B, siecią oraz inne problemy techniczne związane z infrastrukturą informatyczną Wydziału można zgłaszać w Laboratorium wsparcia i rozwoju aplikacji:
- na stronie: https://help.wmi.amu.edu.pl/,
- wysyłając wiadomość e-mail na adres: helpdesk@wmi.amu.edu.pl,
- bezpośrednio u pracowników w pokoju A1-26,
- komunikując się przez numery telefonów (w godzinach pracy):
- stacjonarny: 61 829 5319
- komórkowy: 539 930 372
- zarządzanie i wsparcie użytkowników w systemach e-learningowych Wydziału (Moodle, MS Teams),
- prowadzenie i techniczna obsługa strony internetowej Wydziału PL/EN oraz witryn Wydziału w Intranecie,
- obsługa serwisów Wydziałowych (Podyplomowe, Partnerzy, EMI, strony projektów),
- zarządzanie i koordynowanie prac na Wydziale w systemach USOS/USOSweb, PD, SRS, Planista, Ankieter, EZD,
- obsługa systemu do głosowania na Radzie Wydziału,
- planowanie, wdrażanie i rozwój stron i systemów dla Wydziału,
- tworzenie instrukcji oraz przeprowadzanie szkoleń w zakresie wprowadzanych systemów,
- wsparcie promocji i prowadzenia profilu w mediach społecznościowych.
- zarządzanie kontami użytkowników – domena labs w Active Directory,
- udostępnianie zasobów dla projektów – konta do hostowania stron internetowych oraz maszyny wirtualne,
- administrowanie usługami wspierającymi rozwój projektów programistycznych – Jira, Git, Gerrit, Jenkins,
- udostępnianie baz danych,
- umożliwianie zdalnego dostępu do zasobów – ssh, zdalny pulpit, VPN, Proxy,
- administrowanie usługą poczty elektronicznej w domenie wmi.amu.edu.pl,
- kontrola nad sieciowymi systemami plików,
- wsparcie pracowników administracyjnych i naukowo - dydaktycznych w zakresie korzystania z sieci i systemów komputerowych,
- tworzenie i zarządzanie kopiami zapasowymi oraz odzyskiwanie danych.
- obsługa laboratoriów komputerowych: stacje robocze (Windows oraz Linux), specjalistyczny sprzęt i oprogramowanie,
- administrowanie i zarządzanie sprzętem komputerowym związanym z dydaktyką,
- obsługa i konserwacja sal multimedialnych, auli i sali posiedzeń Rady Wydziału,
- przygotowywanie sprzętu komputerowego dla pracowników,
- obsługa i konserwacja drukarek oraz skanerów wydziałowych,
- konserwacja, wymiana i naprawa sprzętu.
- administrowanie siecią wydziałową oraz dostępem do Internetu,
- zarządzanie siecią bezprzewodową wmi,
- konfiguracja usług sieciowych – DNS, DHCP,
- przygotowanie oraz utrzymywanie serwerów i systemów operacyjnych na nich działających,
- monitorowanie stanu i kontrolowanie bezpieczeństwa usług, serwerów i urządzeń sieciowych,
- zapewnianie warunków do działania dla serwerów pracowników.
- przyjmowanie i obsługa zgłoszeń,
- wsparcie techniczne projektów oraz wydarzeń realizowanych na Wydziale,
- planowanie zakupów sprzętu, oprogramowania i usług.
Strony i serwisy
Systemy i usługi
Sprzęt i sale
Infrastruktura sieciowa i serwerowa
Inne